środa, 11 stycznia 2012

Makaron ryżowy z warzywami.

[Dziś blender nie został użyty do dania właściwego, aczkolwiek okazał się pomocny przy produkcji sosu.]

Kupiłam ostatnio w supermarkecie makaron ryżowy i wymarzyło mi się danie z nim i sosem ananasowo-chilli w roli głównej. (sos ten wypatrzyłam na blogu http://ciekawesniadanie.blogspot.com [wychodzi coś podobnego do sosu tao tao] i stwierdziłam, że się pochoruję jeśli tego nie spróbuję, szczególnie, że miałam dostęp do świeżych papryczek chilli.)
Kombinowałam, kombinowałam, coś mi ten makaron i sos nie leżały razem, ale w końcu po kilku eksperymentach wyszło coś, czym nie wstydziłabym się poczęstować obcych ludzi.

Proporcje użyte przeze mnie:
- 1 pomidor
- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- 1/2 pora
- 1/2 puszki czerwonej fasolki
- 3 solidne łyżki sosu ananasowego z chilli
- 1/3 dużej paczki makaronu ryżowego
- przyprawy (oregano, bazylia, majeranek, sól, pieprz, chilli)

Makaron przygotowujemy wg specjalnej procedury, która jest niestety niezwykle skomplikowana (i polega w większości przypadków na tym, żeby makaron zalać wrzątkiem, przykryć i poczekać 3 minuty...). ;)
W międzyczasie kroimy warzywa w jakiś drobny "kształt" i wrzucamy na patelnię w następującej kolejności (z  2-4 minutowymi przerwami miedzy kolejnymi składnikami): cebula, czosnek, por, (w tym miejscu dorzuciłam sól i pieprz), pomidor, fasolka, reszta przypraw, sos i suszone chilli jesli uznamy to co wyszło za mało pikantne.
Odcedzamy makaron, dorzucamy do warzyw, mieszamy, smażymy jeszcze jakieś 3 minuty i nakładamy na talerze.
Ja jestem zadowolona z efektu.
Smacznego.;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz